Dziś opiszę jak zadbać o lepsze pozycjonowanie Twojej strony www. Jest na to kilka sposobów i zmiany te możesz spokojnie wprowadzić we własnym zakresie bez konieczności zatrudniania firmy od SEO.

 

1. Pozycjonowanie strony www poprzez nazwy plików

 

Pierwszym ze sposobów jest takie przygotowanie nazw zdjęć, aby pojawiały się w nich słowa kluczowe definiujące Twoją markę oraz te gałęzie fotografii, jakimi się zajmujesz. Pozwoli to wyszukiwarkom odnajdywać Twoje kadry. Dzięki temu, że pojawią się one wyżej w wynikach wyszukiwania, sama strona również będzie się lepiej pozycjonować. Na przykład możesz w nazwie wpisać nazwę Twojej firmy, jeśli to ją chcesz promować w sieci. Może być tam Twoje imię i nazwisko. Dodaj też nazwę miasta, w którym oferujesz swoje usługi. Dopisz, jaka sesja zdjęciowa jest przedstawiona na zdjęciu. Nazwa pliku może wyglądać tak:

pozycjonowanie strony www, jak przygotować nazwy zdjęć pod pozycjonowanie, sesja zdjęciowa, fotografia ślubna, strona www dla fotografa ślubnego, strona responsywna, projekty stron www dla fotografów, sesja narzeczeńska, wordpress

Według takiego schematu możesz nazwać wszystkie pliki, które zamieszczasz w galerii lub na podstronach. Spróbuj jak najdokładniej dobrać słowa w nazwie.

 

2. Pozycjonowanie strony www poprzez atrybuty alt, czyli tekst alternatywny

 

Drugim ze sposobów jest nadawanie atrybutu alt zdjęciom umieszczonym na stronie. Jeśli masz portfolio stworzone w oparciu o platformę WordPress, w edycji strony lub posta blogowego po kliknięciu na zdjęcie pojawią się elementy do jego edycji. Kliknij w symbol ołówka, pojawi się nowe okno ze szczegółami obrazu.

Tam możesz wpisać oddzielone przecinkami słowa kluczowe dokładnie opisujące to, co znajduje się na obrazie. Im więcej będzie tych słów, tym większe prawdopodobieństwo, że zdjęcia będą bardziej widoczne w wyszukiwarkach.

 

3. Pozycjonowanie strony www poprzez linkowanie wewnętrzne

 

Bardzo ważną rzeczą mającą wpływ na SEO jest linkowanie wewnętrzne. Na czym polega ta metoda? Wstawiając tekst odwołaj się do innych miejsc na swojej stronie. Przekieruj klientów z podstrony z ofertą do działu kontakt dodając przycisk: Zamów sesję.

Aby zobaczyć przykład takiego linkowania zerknij na stronę www Ewy Mazurkiewicz:

pozycjonowanie strony www, pozycjonowanie fotograficznej strony www, strona www dla fotografa rodzinnego, dziecięcego, sesje zdjęciowe, portfolio fotograficzne, responsywna strona www dla fotografa, fotograficzna strona internetowa

W postach blogowych jeśli wpisujesz nazwę fotografii, jaką się zajmujesz, wstaw link do galerii bądź oferty z tej właśnie dziedziny. Dobrym sposobem na linkowanie wewnętrzne jest też umieszczenie na dole strony odnośników do galerii zdjęć.

 

 

4. Udostępnianie postów blogowych na fanpage’u

 

Bardzo dobrą praktyką zwiększającą ruch na stronie jest prowadzenie bloga. Po zamieszczeniu nowego wpisu udostępnij go na swoim fanpage’u. Dzięki temu więcej osób będzie odwiedzać Twoją stronę, a wyszukiwarki będą odbierać go, jako miejsce atrakcyjne pod względem zamieszczanych treści. Dziś w pozycjonowaniu ogromną rolę odgrywa zawartość merytoryczna tego, co pojawia się na stronach. Spróbuj zainteresować swoim miejscem w sieci jak najwięcej osób.

 

5. Słowa kluczowe w tekstach, tagi i kategorie

 

Pisząc teksty na stronę oraz wpisy blogowe zadbaj o to, aby pojawiały się tam nazwy miejsc, w jakich wykonujesz usługi. Jest wtedy większa szansa na znalezienie Twojej strony przez ludzi, którzy szukają fotografa z konkretnego rejonu. Pisząc posty na blogu możesz też dodać kategorie (czyli np. poszczególne rodzaje fotografii, jakimi się zajmujesz) oraz tagi (słowa kluczowe opisujące to, co znajduje się we wpisie blogowym).

 

6. Strefa klienta

 

Kiedy dodasz na stronie strefę klienta jest duża szansa, że Twoi klienci udostępnią link do tej galerii swoim najbliższym lub znajomym. Zwiększysz w ten sposób ruch na stronie, a to przełoży się też na lepsze pozycjonowanie. Inną opcją jest stworzenie oddzielnych stron, do których link będą znały tylko osoby zainteresowane zdjęciami. Jak w WordPressie stworzyć galerię zabezpieczoną hasłem możesz przeczytać w jednym z moich poprzednich artykułów: Galeria z wyborem zdjęć dla klientów zabezpieczona hasłem – jak ją stworzyć w WordPressie?

Aby zobaczyć przykład strefy klienta zerknij na stronę www Pałuccy Fotografia:

pozycjonowanie strony www, strona www dla fotografa, jak pozycjonować fotograficzną stronę www, strefa klienta zabezpieczona hasłem, wordpress, strony www dla fotografów, projekt strony www dla fotografa, fotograficzne portfolio, fotograf ślubny, fotografia ślubna, strony responsywne, yoast seo, pozycjonowanie

7. Używanie wtyczki Yoast SEO

 

Aby pisać teksty zgodne z zasadami pozycjonowania, możesz skorzystać z możliwości jakie oferuje wtyczka do WordPressa: Yoast SEO. Sama z tej wtyczki korzystam i widzę, że coraz więcej tekstów z bloga pojawia się na początkowych pozycjach w google, a to przekłada się na liczbę zapytań o ofertę.

Po instalacji Yoast SEO, na końcu każdego wpisu pojawią się podpowiedzi, na co należy zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów na blogu. Dążymy zawsze do tego, aby wszędzie były zapalone zielone lampki.

Poniżej możesz zobaczyć wyniki analizy dla wpisu, który właśnie czytasz:

Możesz także określić, jak będą wyglądały wyniki wyszukiwania konkretnych podstron w wyszukiwarkach.

Jeśli nie wiesz, jak zainstalować wtyczkę Yoast SEO, napisz do mnie. Nieodpłatnie pomogę Ci ją umieścić na stronie.

 

Pozycjonowanie fotograficznej strony www – podsumowanie

 

Jak widzisz, bez problemu poradzisz sobie z samodzielnym pozycjonowaniem Twojej fotograficznej strony www. Podsumowując:

  1. Zadbaj o właściwe nazwy zdjęć zamieszczonych w galeriach i na stronie.
  2. Wprowadź dla każdego ze zdjęć atrybuty alt.
  3. Linkuj wewnętrznie do innych miejsc na stronie.
  4. Udostępniaj posty blogowe na swoim fanpage’u.
  5. Używaj słów kluczowych w tekstach na stronie, kategoriach i tagach.
  6. Zadbaj o utworzenie strefy klienta.
  7. Zainstaluj i używaj wtyczki Yoast SEO.

Najlepiej stosować wszystkie z opisanych wyżej metod jednocześnie. Czy realizujesz któryś z powyższych punktów?