Czy wiesz, jak powinna wyglądać Twoja wymarzona strona www z fotograficznym portfolio? Jeśli nie, z dzisiejszego wpisu dowiesz się, na co szczególnie należy zwrócić uwagę przy jej tworzeniu i jakich błędów nie popełnić. Zapraszam do lektury.

 

Twoja wymarzona strona www powinna być responsywna

 

Co oznacza responsywność? Chodzi o to, aby wygląd strony dopasowywał się do różnych rozdzielczości monitorów i urządzeń mobilnych. Nie oszukujmy się, teraz większość odwiedzających Twoje portfolio przegląda je na telefonach. Musisz więc zadbać o to, aby było ono czytelne i przejrzyste.

Jeśli strona jest responsywna powinna się “zwijać” na mniejszych monitorach. Menu, gdy przestaje się mieścić, jest zastępowane poprzez opcję rozwijaną. Tekst również się dopasowuje i jest nadal czytelny, napisy są tak rozmieszczone, aby ich przeczytanie nie stanowiło problemu bez powiększania. Niektóre galerie również się “zwijają”. Zdjęcia, które na monitorze wyświetlały się np. w trzech kolumnach mogą się przemieścić i utworzyć dwie lub jedną kolumnę.

Jeśli chcesz w łatwy sposób sprawdzić, jak Twoja strona prezentuje się, jeśli pod uwagę bierzemy jej responsywność, zajrzyj tutaj: http://ami.responsivedesign.is i wpisz na dole jej adres. Po chwili zobaczysz widok na różnych typach urządzeń.

wymarzona strona www, strona www dla fotografa, strona responsywna, RWD, projekty stron www dla fotografa, webdesign, dream and design, fotograficzne portfolio, projekty stron internetowych, nowoczesna strona internetowa

 

Darmowe rozwiązania nie są dobrym pomysłem

 

W portfolio to właśnie Twoje prace są najważniejsze. Nie pozwól, aby były one przytłaczane reklamami z darmowych hostingów. Jest to bardzo nieprofesjonalnie, a chyba zależy Ci na tym, aby strona wyglądała na dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach. Nie ufaj ofertom darmowym. Strony tworzone za pomocą bezpłatnych edytorów, często posiadają wiele wad.

W przypadku takiego rozwiązania możesz się spodziewać:

  • reklam, które jeśli nie znajdują się jeszcze na stronie, to wkrótce mogą się pojawić
  • braku responsywności – strona nie dopasowuje się do urządzeń mobilnych lub wygląda na nich bardzo topornie
  • długiego wczytywania się zdjęć, lub braku zdjęć przy przeglądaniu strony na telefonie (tak, takie strony fotografów również istnieją)
  • sytuacji, kiedy firma hostingowa przestaje wspierać darmowe rozwiązania i musisz myśleć o przeniesieniu plików oraz zmianie adresu strony (jeśli nie masz wykupionej własnej domeny, czeka Cię ponowne drukowanie ulotek, wizytówek i innych materiałów promocyjnych, na których kiedykolwiek pojawił się adres Twojej strony, a jeśli adres był zamieszczany na portalach z ogłoszeniami, wszędzie będzie trzeba go zmieniać)
  • problemów z pozycjonowaniem takiej strony w wyszukiwarkach.

 

 

Intuicyjna nawigacja

 

Nie umieszczaj w menu zbyt wielu elementów, a jeśli musisz to zrobić, umieść je w opcji rozwijanej. Zaplanuj wszystko tak, aby odwiedzający bez problemu znaleźli potrzebne informacje. Jeśli na stronie pojawia się dużo tekstu, a chcemy go wizualnie skrócić, aby nadmiar nie przytłaczał, możemy zastosować rozwijane bloki tekstu. Dobrym pomysłem pod kątem pozycjonowania jest umieszczenie na stronie tzw. call to action. Są to guziki, które prowadzą odwiedzających w określony sposób na stronie. Przekieruj klientów ze strony głównej do strony z portfolio, natomiast ze strony portfolio do strony z ofertą. Strona z pakietami sesji może mieć przycisk sugerujący zamówienie sesji. Jest to linkowanie wewnętrzne i ma duży wpływ na SEO.

 

Twoja wymarzona strona www powinna mieć przemyślane galerie

 

W portfolio zaprezentuj tylko najlepsze swoje prace, a gdy zależy Ci na umieszczeniu całych sesji, przeznacz na ten cel stronę z blogiem. Jeśli zajmujesz się kilkoma dziedzinami fotografii, umieść zdjęcia w osobnych galeriach. Bardzo podoba mi się podział fotografii na stronie Magdaleny Berny. Segregacja wg kolorów sprawia, że portfolio się pięknie prezentuje i widać tu dopracowanie pod względem kompozycyjnym. Dobrym pomysłem jest też podział na pory roku lub różne kategorie.

 

 

To dopiero początek serii dotyczącej tworzenia stron. Może któryś z punktów szczególnie Cię zainteresował i chcesz, abym rozwinęła go w przyszłości? Daj znać. Wszystkie sugestie mile widziane :).

 

Gotowa na zmiany?

NAPISZ DO MNIE

kontakt@dream-and-design.pl

© 2019 WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE