Po co fotografce strona www? Jakie korzyści daje jej posiadanie?

Po co fotografce strona www? Projekt strony internetowej dla fotografki. Sesje ślubne. Portfolio fotograficzne.

Czy zastanawiałaś się kiedykolwiek, po co fotografce strona www? Czy taki projekt jest na liście Twoich priorytetów i inwestycji we własną firmę, czy może uważasz, że obecność w social mediach jest w dzisiejszych czasach wystarczająca? W tym wpisie udowodnię Ci, że piękna strona www będzie Twoim ogromnym atutem, będzie wspierać Twoją markę osobistą, a nawet może być powodem, dla którego zostaniesz wybrana lub nie, przez klienta.

Portfolio na stronie internetowej fotografki vs social media

Po co fotografce strona www? Czy nie wystarczy prezentować swoich prac tylko w social mediach? Jakie są zalety posiadania galerii na stronie? Już wyjaśniam :) Portfolio fotograficzne na stronie internetowej stanowi nie tylko Twoją wirtualną wizytówkę, ale również wspiera Twój marketing pracując 24 godziny na dobę, nawet kiedy Ty odpoczywasz. Jest to miejsce, gdzie możesz koncentrować uwagę odwiedzających na swoich najlepszych pracach.

Strona pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku Twojej marki fotograficznej i przyciąganiu nowych osób zainteresowanych zamówieniem sesji zdjęciowej. Pogrupowanie kadrów w kilku galeriach w portfolio ułatwia klientom szybkie znalezienie interesującego ich rodzaju sesji. Dzięki temu nie tracą cennego czasu na przeszukiwanie ogromu pomieszanych tematycznie zdjęć, jak ma to miejsce na przykład na instagramie. Zdjęcia na stronie www w przeciwieństwie do social mediów są prezentowane w wysokiej jakości. Staranne i estetyczne zaprezentowanie prac wzmocni Twój wizerunek w oczach odwiedzających stronę www.

Daj się lepiej poznać klientom poprzez historie blogowe

Kiedy zdecydujesz się na prowadzenie bloga, zyskasz kolejne świetne narzędzie do pokazywania się w sieci i dotarcia do osób zainteresowanych Twoimi usługami fotograficznymi. Blog pozwala na budowanie marki osobistej poprzez pokazywanie swojego unikalnego stylu, podejścia do fotografii i Twoich wartości, które są dla Ciebie ważne. To sprawia, że oferta na stronie www staje się bardziej atrakcyjna dla osób poszukujących konkretnego stylu zdjęć tworzonych przez fotografkę, do której czują sympatię. Ludzie uwielbiają czytać historie zza kulis o procesie powstawania zdjęć, inspiracjach i przebiegu sesji. To buduje więź między Tobą a potencjalnymi klientami. Blog pełni też funkcję dodatkowego portfolio. Możesz w nim prezentować całe sesje zdjęciowe, co daje klientom obraz tego, jakich efektów mogą się spodziewać po współpracy z Tobą. Ma to jeszcze jedną ogromną zaletę: wysoki ranking w wynikach wyszukiwania jest często związany z regularnym dodawaniem nowych treści. Obecnie Google stawia na content marketing, co oznacza, że aby zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania, trzeba zadbać o regularne dodawanie tekstów, a blog jest do tego świetnym miejscem.

Uporządkowane podstrony z ofertą i cennikiem

Podział ofert na oddzielne zakładki z różnymi rodzajami sesji zdjęciowych pozwala osobom zainteresowanym tego typu usługą szybko zrozumieć, co dokładnie oferujesz, a to z kolei przekłada się na szybsze podjęcie decyzji o współpracy z Tobą. Kiedy klient znajduje łatwo dostępne, intuicyjnie rozmieszczone informacje na stronie, zwiększa się szansa na skontaktowanie się w sprawie zamówienia terminu sesji. Zastosowanie przycisków call-to-action, takich jak “Zapytaj o sesję” lub “Zarezerwuj termin”, może skrócić czas potrzebny do podjęcia decyzji o zamówieniu usługi właśnie u Ciebie. Strona z uporządkowanymi podstronami i czytelnym cennikiem świadczy o Twoim profesjonalizmie. Przejrzystość informacji i estetyka strony budują Twój pozytywny wizerunek, co może przekładać się na większą wiarygodność w oczach klientów. Jest jeszcze jedna bardzo ważna zaleta podziału strony na oddzielne podstrony: dla każdej z zakładek można wprowadzić inną frazę kluczową związaną z konkretnym rodzajem sesji zdjęciowej, a to może przełożyć się na wyższe pozycje strony w google.

Profesjonalna strona www pomaga budować markę osobistą fotografki

Poprzez dostosowanie designu strony internetowej do Twojego stylu osobowości, możesz w pełni wyrazić swoją indywidualność, wyróżnić się wśród konkurencji, a także przyciągnąć swoich wymarzonych klientów. Osoby szukające fotografa dla siebie często decydują się na współpracę z profesjonalistami, których historia i wartości rezonują z ich własnymi.

Po co fotografce strona www? – podsumowanie

Jak widzisz, profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa będzie wspierać Twój rozwój, oszczędzać czas Twój i Twoich klientów. Uporządkowana struktura w menu pozwoli łatwiej dotrzeć osobom zainteresowanym usługami sesji zdjęciowych do informacji o aktualnej ofercie i cennikach. Odpowiednio zaprojektowany wygląd strony będzie idealnie odzwierciedlał wartości, które są dla Ciebie ważne i pokaże klientom Twoją osobowość. Dzięki temu będziesz trafiać do osób, z którymi chciałabyś współpracować. Dobrze wypozycjonowaną w google stroną będziesz mogła trafiać do swoich wymarzonych klientów, którzy już teraz szukają usług, które oferujesz i są zdecydowani na zamówienie sesji zdjęciowej w momencie, kiedy trafią do Ciebie z wyszukiwarki. 

“Posiadanie własnej strony internetowej to dziś podstawowa strategia marketingowa fotografów. Wszystko zaczyna się od miejsca, które warto zobaczyć.” – David duChemin

Zamów projekt strony www dla swojej fotograficznej działalności

Nie masz jeszcze swojej strony www? Planujesz ją zamówić? Sprawdź, jak mogę Ci pomóc stworzyć Twoje wymarzone miejsce w sieci. W mojej ofercie znajdziesz: strony www dla fotografek oparte na moich autorskich gotowych szablonach lub indywidualne projekty stron internetowych dla fotografek.